آیکون مانتو سنتر

ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱

ترند پاییز و زمستان 1401

در این مقاله از سایت مانتو سنتر قراره در مورد ترند پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱ یا همون ۲۰۲۲ میلادی صحبت کنیم. به‌هرحال این ترندهایی که توی ایران هم موردتوجه قرار میگیرن، از ترندهای جهانی سرچشمه می گیرن و جدا از هم نیستن و فقط توی یه سری جزییات ممکنه تفاوت‌هایی وجود داشته باشه.

وقتی صحبت از ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ و کلاً ترندهای فصل‌های سرد میشه، مطمئناً توی ذهنمون لباس‌های گرم و پشمی، بوت ها و چکمه‌ها و کلاه‌ها و روسری‌های گرم تداعی میشه. خب همه این موارد جزو آیتم‌های کلاسیک یا بهتره بگیم بیسیک فصول سرد هستن. گاهی ترندها چیزی خارج از همین آیتم‌های بیسیک نیستن و گاهی ممکنه یه آیتم خیلی متفاوت و عجیب غریب باشن.

البته ممکنه ترندها فقط محدود به یک یا چند آیتم نباشن و برخی سالها حتی یک سبک و استایل خاص و یا رنگ خاص هم جزو ترندهای اون سال بوده و از این لحاظ نمیشه محدودیتی قائل شد. چیزی که وجود داره و همگی میدونیم اینه که ترندهای هر فصل اصولاً بیشتر ویژگی‌های لازم برای پوشش توی اون فصل رو دارن و مناسب اون فصل هستن.

خب اما بریم به این بپردازیم که ترندهای پاییز و زمستان ۱۴۰۱ چیا هستن و چه آیتم‌ها و سبک‌ها و رنگ‌هایی را شامل میشن و قراره چیارو به‌وفور توی دنیای مد و حتی توی کوچه و خیابون ببینیم.

لباس‌های چرمی- استایل با چرم‌ها

اولین ترندی که از ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ میخوام بهش اشاره‌کنم، ترند لباس‌های چرمیه. امسال میتونم بگ شاید بیشتر از هر زمان دیگه ای قراره شاهد پالتوهای چرم، دامن‌های چرم، شلوارهای چرمی و بوت و چکمه‌های چرمی باشیم. چرم‌هایی در رنگ‌های مختلف از مشکی و رنگ‌های خنثی و نود گرفته تا رنگ‌های پاستلی و جیغ.

حتی استایل های سرتاپا چرم هم به‌طور ویژه جزو ترندهای امسال هستن و اگه لباس‌های چرمی تون خیلی وقته توی کمد بدون استفاده موندن، امسال با خیال راحت می تونید ازشون استفاده کنید.

البته بهتره اینم بگم که پالتوهای امسال و مخصوصاً پالتوهای چرمی، توی مدل‌های آزاد و اورسایز هستن و کلاً پاییز و زمستان امسال، سال لباس‌های اورسایز و گشاده که در ادامه بازم به این موضوع اشاره خواهم کرد. با مانتو سنتر همراه باشید.

دامن و پیراهن‌های بلند

یکی دیگه از ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ که شرط می‌بندم توی ایران قراره خیلی روی اون مانور داده بشه، ترند دامن‌ها و پیراهن‌های بلند هستش. شاید قبلاً هم استایل هایی با دامن‌های بلند پشمی و فوتر دیده بودیم اما امسال این نوع استایل کردن با دامن‌های بلند، جزو ترندهای پاییز و زمستان ۱۴۰۱ هستش و در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف همراه با پالتوهای بلند، قرار هست با این استایل روبرو بشیم.

شلوارهای بلند و گشاد

همونطور که گفتم پاییز و زمستان امسال، بهشت افرادی هست که به لباس‌های گشاد و اورسایز علاقه دارن. شلوارهای گشاد مثل شلوارهای بگی یا شلوارهای راسته و آزاد در جنس‌های مختلف از جین و کتان گرفته تا چرم و پشم جزو ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ هستن.

رنگ‌های روشن تا جیغ

میتونم بگم پاییز و زمستان ۱۴۰۱ برای هر نوع سلیقه‌ای یه ترندی پیدا میشه. رنگ‌های روشن از با تناژهای مختلف و مخصوصاً رنگ‌های جیغ جزو ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ هستن و حتی استایل هایی که با ترکیب چند تا رنگ جیغ درست میشن، یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها هستن که خیلی از برندهای مشهور هم توی کالکشن های پاییز-زمستان خودشون به این سبک توجه ویژه‌ای کردن.

پاییز و زمستان امسال لباس‌های گشاد و اورسایز با رنگ‌های شاد و اکثراً جیغ رو در کنار هم خواهیم دید که ترکیب رنگی متفاوت و سرزنده‌ای رو ایجاد خواهند کرد که با ترکیب‌های رنگی خنثی و یا گرم همیشگی که در فصول سرد رایج بوده، متفاوت خواهد بود.

رنگ زرد

با اینکه اکثر رنگ‌های روشن و شاد توی فصول سرد امسال قرار هست جزو ترندها باشن و خیلی توی دنیای فشن به چشم بخورن، اما دیزاینرها و استایلیست ها به رنگ زرد و تنالیته های مختلف این رنگ، به‌صورت خاصی تأکید کردن و احتمال داره بیشتر از سایر رنگ‌ها ببینیمش.

پس اگر جزو افراد ترندی هستین که تصمیم دارین امسال برای پاییز و زمستان لباس‌های رنگی بخرید و مطابق با ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ باشید، پیشنهاد می‌کنم یکی از تناژهای رنگ زرد رو انتخاب کنید. البته زرد خردلی همیشه در فصل پاییز جزو رنگ‌های خاص و موردپسند بسیاری از افراد هست که امسال یکی از ترندها به حساب میاد.

ست‌های مختلف از رنگ مشکی

مشکی یک رنگ خاص توی دنیای مدو لباس به حساب میاد که با اینکه رنگی ساده و در دسترس هست اما همه افراد به اون علاقه ندارن و حتی ممکنه ست کردن لباس و استایل کردن با لباس‌های مشکی رو به‌درستی بلد نباشن. فقط علاقه‌مندان و عاشقان مشکی هستن که می تونن ترکیب‌های زیبایی با این رنگ خلق کنن.

همونطور که گفتم امسال برای همه سلیقه‌ها یک ترند خاص وجود داره. شاید هیچ‌وقت فکرشم نمی‌کردیم که استایل کردن با رنگ مشکی بخواد جزو ترندها باشه اما امسال همه‌چیز بسیار متفاوت هستش. پس اگه شما هم جزو عاشقان رنگ مشکی هستید، امسال سال شماست و به‌راحتی می تونید از این رنگ در قسمتی از استایلتون استفاده کنید و ترندی باشید.

چکمه‌های بلند تا بالای زانو

این مدل از چکمه‌ها سال‌هاست که تولید میشن و برخی از خانم‌ها به این مدل‌ها علاقه دارن و خیلی از خانم‌ها، این چکمه‌ها رو یک آیتم ریسکی و سخت می دونن. ممکنه این سبک از چکمه‌ها به هر شخصی نیاد و باعث زیباتر شدن استایلش نشه اما به هر ترتیب، امسال جزو ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ هست و حداقل مزیت این چکمه‌ها اینه که می تونه پاها رو توی سرما، گرم نگهداره.

این چکمه‌ها هم ممکنه در جنس چرم و در رنگ‌های شاد به‌وفور به چشم بخوره، پس سعی کنید از دیدن خانم‌هایی با چکمه‌های بلند و رنگی توی فصل پاییز و یا زمستان تعجب نکنید!

سایر ترندها

تا اینجا به ترندهایی اشاره کردم که ممکنه توی ایران استفاده بشن و موردتوجه قرار بگیرن اما برخی دیگه از ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ هستن که ممکن هست توی کشور ما کمتر استفاده بشن و یا اصلاً مورداستفاده قرار نگیرن. پس با اشاره‌ای کوتاه به این ترندها مروری انجام میدیم و این مطلب رو به پایان می رسونیم.

از ترندهای دیگری که می تونم بهش اشاره‌کنم، استایل کردن با لباس‌های یک رنگ یا از یک خانواده رنگی هست که استایل مونوکروم نیز داخل این ترند جای میگیره. البته استایل های تک‌رنگ همیشه در فصل‌های سرد موردتوجه قرار میگیرن اما امسال، رنگ‌های شاد هم به این سبک اضافه میشن و تفاوت ایجاد می‌کنم.

ترندهای دیگری که در فصول سرد امسال شاهد خواهیم بود، لباس‌های براق و پولکی، استایل های ورزشی و اسپورت با مارک برندهای مشهور ورزشی، تیشرتهای سفید و ساده، کاپشن و بارانی‌های مدل خلبانی برای خانم‌ها و آقایان و بوت های کوتاه و فلت هستن. این آیتم‌ها همیشه تولید می‌شدن و وجود داشتن اما امسال جزو ترند پاییز و زمستان  ۱۴۰۱ هستن و استفاده از اونها قراره شما رو ترندی نشون بده.

جمع‌بندی

با توجه به ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۱ و نکاتی که بهش اشاره کردیم، اگر امسال از رنگ‌های شاد و جیغ و لباس‌های گشاد و اورسایز استفاده کنید، نصف راه ترندی شدن رو رفتید. نکته دیگه ای که وجود داره اینه که ترندهای پاییز و زمستان امسال، آیتم‌های سختی نیستن و هر کدوم از ما یکی از اونها رو داریم و حتی خیلیاشون یک آیتم بیسیک محسوب میشن و درواقع امسال به‌راحتی میتونیم ترندی باشیم و با ایجاد ترکیب‌های متنوع و متفاوت، از لباس‌های پاییز و زمستانمون لذت ببریم.

خیلی از این آیتم‌های ترندی رو توی دسته‌بندی مانتوهای پاییزه و زمستانی مانتو سنتر هم می تونید پیدا کنید و به‌راحتی به‌صورت آنلاین سفارش بدین. مدل‌های جدید هم از کالکشن ۱۴۰۱ پاییز و زمستان ما قراره به‌زودی توی سایت موجود بشن که مطمئنم همگی خوشتون میاد. اگه دوس داشتین بقیه مطالبمون رو هم مطالعه کنید. ممنون که تا اینجا همراهم بودید.

2 پاسخ

  1. ما که امسال پاییز زمستان نفهمیدیم چی پوشیدیم ولی مطلب شما خیلی خوب بود و مفید. واسه عید ۱۴۰۲ هم بگید که چی ترند میشه شاید اون استفاده کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب