آیکون مانتو سنتر

ترندهای سال ۲۰۲۳ و آینده دنیای فشن

ترندهای سال 2023

در این مطلب از مانتو سنتر به بررسی ترندهای سال ۲۰۲۳ بر مبنای آیتم‌هایی که در سال ۲۰۲۲ فروش بیشتری داشته‌اند و بیشتر موردتوجه قرارگرفته‌اند، خواهیم پرداخت. خواه این آیتم‌ها در دسته لباس‌های زنانه قرار بگیرد و یا در دسته لباس‌های مردانه و حتی لباس بچگانه. با ما همراه باشید.

لباس‌های زنانه: سبک گرانج

یکی از تر ندهای سال ۲۰۲۳ بدون شک لباس هایی در سبک گرانج است. طراحی و فروش لباس‌هایی در سبک گرانج در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال‌های قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است و طراحان با نگاهی به دهه ۱۹۹۰ متوجه زیبایی‌شناسی سبک گرانج شده‌اند و بازگشتی به این سبک داشته‌اند. برخی برندها این سبک را با لوک های پوشیده و روی پارچه‌های ضخیم ارائه کردند و برخی دیگر روی پارچه‌های جین و با مدل‌های بازتر.

لباس‌های مردانه: پسا آخرالزمانی یا Post-apocalyptic

همان‌طور که در شو لباس “MudShow” برند بالنسیاگا می‌بینیم، لباس‌هایی با طراحی متفاوت وجود دارند که واکنشی به سال‌های اخیر و درواقع واکنشی برای جنگ انسان برای بقا هستند. لباس‌هایی الهام گرفته از لباس‌های نظامی که گویی محافظی برای انسان در مقابل بیماری، جنگ و هر اتفاق ناگواری در زمین هستند.

بدیهی است که در چنین طرح‌هایی از پارچه‌های چرمی استفاده زیادی شده است و به‌طورکلی مصرف چرم در مد و لباس (حتی چرم مصنوعی) در سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. جالب است بدانید که بیشتر از چرم‌های رنگ مشکی و قهوه‌ای، پارچه‌های چرمی به رنگ بژ و خاکی و رنگ‌های ملایم در سال ۲۰۲۲ موردتوجه طراحان بوده است.

همچنین زره‌ها و پدهای محافظ در زانو و شانه، ژاکت و جلیقه‌هایی شبیه به ضدگلوله‌ها در طراحی‌های جدید به چشم می‌خورد که در نوع خود جالب است و حالتی اعتراضی نیز دارد.

لباس کودکان: متا نسل

کودکانی که در سال‌های ۲۰۱۰ به بعد متولدشده‌اند (نسل آلفا)، به‌عنوان نمونه‌های آزمایشی برای نسل بعدی (نسل بتا) محسوب می‌شوند. این موضوع از این نظر در دنیای امروز اهمیت دارد که پیش‌بینی می‌شود متاورس، نقش پررنگی در زندگی کودکان نسل‌های بعدی ایفا کند و ازاین‌رو محققان پیشنهاد می‌کنند از ارتباط بین این دو نسل برای پیش‌بینی آینده و ایجاد بسترهای فروش بیشتر مخصوصاً در دنیای خرده‌فروشی و بالأخص در دنیای مد و لباس بهره ببرند.

مسلماً نسل‌های بعدی در متاورس سرمایه‌گذاری خواهند کرد و بخش زیادی از وقت خود را در آنجا صرف خواهند کرد. پس توصیه می‌شود کسب‌وکارهای موفق و مخصوصاً کسب‌وکارهای آنلاین از الآن به فکر ایجاد فروشگاه‌هایی در متاورس باشند تا در آینده امکان پیشرفت بیشتری را برای خود فراهم نمایند. چه‌بسا بسیاری از برندها از اکنون شهرهای خود را در متاورس راه‌اندازی کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، Claire’s Accessories اخیراً از شهر خود در Roblox رونمایی کرد: ShimmerVille. مشتریان در آنجا با یک مرکز خرید، کافه و واحد پولی خود، می‌توانند آواتارهای خود را با جواهرات و لوازم جانبی Claire که می‌توانند در زندگی واقعی نیز خریداری کنند، سفارشی‌سازی کنند.

2 پاسخ

  1. توی کشور ما اصلا کسی از متا و این چیزا خر نداره کلا از دنیا عقبیم هنوز دارن لباسای تکراری از هم کپی میکنن جلوی اینه عکس میگیرن میگن طراحی کردیم خدا تومن هم پولشه. خوبه شما از این چیزا مطلب میذارید ببینیم دنیا دست کیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب