آیکون مانتو سنتر

استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد

استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد

مقوله استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد یکی از موضوعاتی است که حتی اگر در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشیم و حتی اگر از وجود چنین موضوعی بی‌اطلاع باشیم، خواه‌ناخواه با زندگی ما گره خورده است. هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شویم و برای رفتن به محل کار، پیاده‌روی و ورزش، خرید و یا هر جای دیگری آماده می‌شویم، با این مقوله درگیر می‌شویم.
برخی از ما لباس‌های ساده و راحت را انتخاب می‌کنیم، برخی دیگر ممکن است به لباس‌های کلاسیک و رسمی علاقه‌مند باشیم، ممکن است به لباس‌های اسپورت تمایل داشته باشیم و یا هزاران نوع و سبک از لباس‌ها که ممکن است در کمد لباسمان داشته باشیم و به پوشیدن هرکدام اقدام کنیم.

تأثیر استایلینگ شخصی در زندگی روزمره افراد

درواقع ما هرروز صبح با انتخاب یک نوع از استایل و سبک پوشش روز خود را آغاز می‌کنیم، حتی اگر در منزل بمانیم و قصد رفتن به مکان خاصی را نداشته باشیم. بسیاری از افراد معتقدند مقوله استایلینگ یک استعداد یا کشش ذاتی است که هر فردی را ملزم به انتخاب سبک خاصی از لباس پوشیدن می‌کند. برخی دیگر نیز استایلینگ را یک مقوله اکتسابی می‌دانند و معتقدند تا زمانی که افراد در این زمینه آموزشی ندیده باشند، نمی‌توانند به استایل واقعی خود دست پیدا کنند.
باید بگوییم که هردوی این نظریه‌ها صحیح است و بسته به نوع استایل و شخصیت هر فردی می‌تواند کاربرد داشته باشد. باید این نکته را بپذیریم که برخی افراد با استعداد ذاتی در استایل کردن به دنیا می‌آیند و همواره از کودکی تا پیری، لباس‌ها و سایر آیتم‌های ظاهری‌شان را به‌درستی انتخاب می‌کنند و در مقابل، برخی افراد نیز هیچ استعداد ذاتی در این زمینه ندارند و خودشان نیز همیشه از نوع لباس پوشیدن و استایل شخصی‌شان ناراضی هستند.

استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد چیست؟

ما در این مقاله از مانتو سنتر به موضوع استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد خواهیم پرداخت تا بهتر با این مقوله آشنا شوید و اگر شما نیز در انتخاب استایل شخصی با مشکل مواجه هستید، پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید.
موضوع انتخاب استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد، اولین نکته‌ای است که استایلیست های مشهور نیز به آن توجه می‌کنند. در انتخاب لباس و استایل سلبریتی ها نیز، همواره چیزی که بیش از انتخاب لباس و کیف و کفش و اکسسوری موردتوجه قرار می‌گیرد، تطابق و هماهنگی این آیتم‌ها با شخصیت یک سلبریتی است.
این هماهنگی و تطابق شامل رنگ، مدل، جنس، نوع خطوط، سایز،مدل و بسیاری نکات دیگر است که همه این‌ها در کنار هم منجر به تشکیل یک لوک و استایل زیبا می‌شوند. به‌طور مثال همه ما می‌دانیم که رنگ آبی، یک رنگ آرامش‌بخش است و رنگ قرمز جزو رنگ‌های پرانرژی و گرم است، پس نمی‌توانیم برای یک شخصیت آرام و ملایم، لباسی با رنگ قرمز انتخاب کنیم.


برخی از خطوط در دوخت لباس و برش‌های روی لباس و یا طرح‌های روی پارچه، برای چشم ما شلوغی و جنب‌وجوش را القا می‌کنند و بهتر است برای افرادی که پرجنب‌وجوش و پرانرژی هستند، انتخاب شوند. برخی از مدل‌ها در لباس یا سایر آیتم‌ها، مناسب افراد جوان‌تر هستند و برخی مدل‌ها و طرح‌ها برای افراد میان‌سال مناسب هستند.
به‌طور مثال دامن پفی صورتی برای یک دختر نوجوان می‌تواند انتخابی مناسب باشد اما برای یک خانم بالای سی سال ممکن است کمی فانتزی به نظر بیاید و اگر چنین دامنی را بپوشد، در یک نگاه متوجه ناهماهنگی این دامن با سن و سال این فرد خواهیم شد.
برخی افراد شخصیتی تجملاتی دارند، برای انتخاب لباس و استایلینگ این افراد، آیتم‌های پرزرق‌وبرق بسیار مناسب است اما در مقابل، افرادی که شخصیتی محافظه‌کار و ساده‌پوش دارند، اگر از آیتم‌های پرزرق‌وبرق انتخاب کنند، خواهید دید که چقدر دچار عدم تناسب در استایل می‌شوند و به‌قول‌معروف این نوع استایلینگ به آن‌ها نمی‌آید.

مهارت‌های لازم در آماده کردن استایل شخصی

انتخاب آیتم‌ها و استایل با توجه به شخصیت، یک موضوع جدا از انتخاب استایل با توجه به اندام و نوع رنگ پوست افراد است، پس اگر شما یک فردی هستید که به استایلینگ علاقه دارید و یا استایلیست هستید، می‌بایست به همه این نکات توجه داشته باشید.
درواقع استایل کردن برای خودمان و یا دیگران، علاوه بر آشنایی به علم رنگ‌شناسی، پارچه شناسی، شناخت اندام و آناتومی افراد، آشنایی با مهارت دوخت و دانستن علم استایلینگ، نیاز به اطلاعات روانشناسی نیز دارد و برای اینکه بتوانید برای خودتان و یا دیگران، بهترین و مناسب‌ترین استایل را آماده کنید، بهتر است مطالعات روانشناسی نیز داشته باشید.

مهم‌ترین نکته در استایلینگ شخصی

اما پس از کسب اطلاعات و آموختن تمام این دانش‌های لازم برای استایلینگ، مهم‌ترین چیزی که می‌بایست به آن تکیه کنید و شاید راه را برای شما کوتاه‌تر کند، نظر خود افراد در مورد انتخاب استایل و آیتم‌های انتخابی است. درواقع اگر پیش از هر انتخابی با مشتری یا فردی که قرار است برای او استایلی آماده کنید، صحبت کنید و نظر او را در مورد اینکه با چه رنگ‌ها و یا مدل‌ها و آیتم‌هایی راحت است و یا به چه چیزهایی علاقه‌مند است، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. درنهایت هدف از استایلینگ، بخشیدن یک حس و حال خوب به خودمان و یا سایر افراد است و حس درونی و ندای قلبی ما بهتر از هر چیزی می‌تواند در استایلینگ شخصی به ما کمک کند.
ما در این مقاله از مانتو سنتر سعی داشتیم شما را با مقوله استایلینگ شخصی با توجه به شخصیت افراد آشنا کنیم و دریچه‌ای رو به استایلینگ شخصی به روی ذهن شما بازکنیم. بدیهی است که پرداختن به این موضوع با یک مقاله کوتاه میسر نیست و می‌بایست ساعت‌ها و حتی روزها و هفته‌ها در مورد موضوع استایلینگ شخصی که بر پایه شخصیت افراد بنا می‌شود صحبت کنیم تا فقط بتوانیم اطلاعاتی بیسیک ارائه دهیم.
در حرفه استایلینگ نیز همه این موضوعات و حتی بیش از این‌ها رعایت می‌شود و یکی از مشاغلی است که نیاز به ‌دقت، حوصله و بینش بسیار زیادی دارد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد کمکی هرچند اندک در زمینه بهبود استایل شخصی شما و یا در جهت ارائه رویکردی مثبت به افرادی که در این زمینه مشغول هستند، کرده باشد. برای خواندن مقالات دیگری در این زمینه می‌توانید به قسمت وبلاگ مانتو سنتر در منوی سایت مراجعه نمایید. سپاسگزاریم که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

3 پاسخ

  1. خیلی خوبه کاش بیشتر توضیح بدین مثلا ماهایی که استخون بندیمون درشته چی بپوشیم. مشاوره هم میدین؟

    1. سلام و درود خدمت شما همراه گرامی مانتو سنتر
      بزودی مطالب کامل تری در خصوص استایل و سبک پوشش برای اندام های مختلف ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  2. لطفا درمورد این موضوعات بیشتر مطلب بزارید خیلی مفیده مخصوصا برای عید که ماهایی که چاق هستیم چی بپوشیم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب